Followers

Tuesday 15 January 2013

Zabka

Jak u was mija wystawianie ocen/sesja? U mnie na razie pelno stresu. Egzaminy rozpoczely sie wczoraj. Osobiscie mam dwa, 24 i 25 stycznia. Niby jeszcze sporo czasu, ale nauki okropnie duzo. Jeden z egazminow jest na 50% mojej oceny, a drugi na 45%. Stresuje sie okropnie, poniewaz oceny z drugiego i trzeciego roku sa brane pod uwage podczas rekrutacji na studia magisterskie. Trzymajcie za mnie kciuki, bo jesli obleje, poprawiac moge dopiero w sierpniu, a tego nie chce, bo okropnie to wyglada na aplikacji na studia drugiego stopnia.
Niestety, ale tutaj nie ma terminu zerowego, ani poprawkowego. Nie ma proszenia o oceny. Wszystko jest anonimowo i oficjalnie. Egzaminy wygladaja jak matury, sa sprawdzane przez egzaminatorow mojej uczelni, a potem jeszcze przez oficjalnych egzaminatorow z innych uczelni. Nie wyobrazajcie sobie, ze dwa egzaminy to malo. Mam trzy moduly zajec w semestrze. Jeden z egzaminow mialam w grudniu, a teraz dwa. Egzamin obejmuje tresciowo ogromne ilosci wiedzy, duzo wiecej, niz na studiach w Polsce.
Egzaminy sa duzo inaczej skonstruowane i nie ma mowy o sciaganiu. Za sciaganie mozna wyleciec z uczelni, wiec lepiej tego nie probowac. Na egzaminie musze miec wiadomosci ksiazkowe, ale musze takze znac artykuly naukowe, aby moc podeprzec swoje zdanie. Dodatkowo na jednym z egzaminow musze zdiagnozowac chorobe psychiczna i odpowiedziec na pytania, tylko i wylacznie na podstawie lakonicznego opisu. Trzymajcie za mnie kciuki.
Poza tym, musze jeszcze znalezc miejsce na praktyki. Musze zrobic trzy tygodnie praktyk, napisac dziennik z praktyk, potem napisac egzamin. W dodatku musze juz pomyslec o mojej pracy licencjackiej, tzw  dissertation, poniewaz na jednym z egzaminow w maju musze napisac wstep do swojej pracy, a w kwietniu musze wybrac tutora, ktory poprowadzi pisanie mojej pracy. Duzo pracy sie szykuje, ale w sumie nie mam nic przeciwko ;) Wybaczcie zrzedzenie, juz sie zamykam ;)
A to, czego Virginia sluchala dzisiaj na odstresowanie. Przypominaja mi sie czasy gimnazjum/liceum ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Zztr7Zhs74A&list=PLRiEGOZUN1-_VcJBur7m0HeP4YmIoWmBQ&feature=player_detailpage


Zabkowy pierscionek i naszyjnik.


3 comments:

  1. Bardzo optymistyczna żabka :)
    Trzymam za Ciebie kciuki :)

    ReplyDelete
  2. Śliczna! Wykorzystam pomysł przy robieniu spineczek dla córeczki.

    ReplyDelete

Google+